Skip to main content
The Higher Education CARNET Users Conference - THECUC2023 Digital Transformation of Higher Education: Innovations for the Future of Learning & Teaching

Full Program »

Preduvjeti za razvoj otvorenog obrazovanja (10 min)

Izlaganje je namijenjeno svima zainteresiranima za stvaranje preduvjeta potrebnih za razvoj otvorenog obrazovanja. Otvoreno obrazovanje je koncept koji je ostvariv ako se stvore preduvjeti koji se oslanjaju na osiguranje infrastrukture, razvoja digitalnih kompetencija zaposlenika, afirmacije otvorenog pristupa, poticanja izrade otvorenih obrazovnih sadržaja, jačanja digitalne kulture i podupiranje spomenutih aktivnosti kroz strateško planiranje. Koncept otvorenog obrazovanja povezan je s razvojem digitalne zrelostu ustanova i digitalnih kompetencija zaposlenika. Digitalna zrelost je koncept koji, zbog sve veće važnosti tehnologije, sve više dobiva na značaju u modernom obrazovnom sustavu. Primjena digitalnih tehnologija ne može se samo oslanjati na entuzijastičnim pojedincima, već se treba planirati i biti sastavni dio strateškog razvoja ustanove. Digitalne kompetencije integralni su dio vještina 21. stoljeća, koje su prepoznate temeljnima za obrazovanje, rad i razvoj ljudi u modernom, tehnološki naprednom društvu. Vratimo li se na temu otvorenosti obrazovanja odnosno stvaranju pretpostavki za otvoreno visokoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj, tada je potrebno krenuti od snimke stanja i analize potreba. U okviru projekta e-Sveučilišta CARNET je proveo istraživanja s ciljem utvrđivanja stanja i potreba visokoškolskih djelatnika javnih sveučilišta. Istraživanja su provedena u periodu od svibnja 2022. do siječnja 2023. godine, a obuhvatila su Hrvatsko katoličko sveučilište, Sveučilište Josip Juraj Strossmayer u Osijeku, Sveučilište Juraj Dobrila u Puli, Sveučilište Sjever, Sveučilište Slavonski Brod, Sveučilište u Splitu, Sveučilište u Zadru i Sveučilište u Zagrebu

Jasminka Maravić
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET

Jasminka Maravić je djelatnica CARNET-ovog Odjela za podršku obrazovanju. Tijekom dugogodišnjeg rada u CARNET-u bila je uključena u nacionalne i projekte Europske unije vezane uz digitalnu transformaciju nastavnih i upravljačkih procesa u obrazovnim ustanovama. Dugi niz godina osmišljavala je i provodila savjetodavne i obrazovne aktivnosti namijenjene svima zainteresiranima za sustavno uvođenje e-učenja. Stečeno iskustvo danas primjenjuje u provođenju znanstvenih i stručnih istraživanja.

Diplomirala je pedagogiju i sociologiju na Sveučilištu u Zagrebu, a trenutno je doktorand Odjela za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru. Njezini stručni i znanstveni interesi vezani su uz strategije otvaranja obrazovanja uz podršku digitalnih tehnologija. Autorica je i koautorica više stručnih i znanstvenih radova.

Participants' prior knowledgePotrebno predznanje: Nije potrebno

Learning outcomes / Ishodi učenja: Sudionici će biti upoznati s: - temeljnom terminologijom i elementima otvorenog obrazovanja - preduvjetima koje je potrebno osigurati da bi se koncept otvorenog obrazovanja mogao započeti razvijati na visokoškolskoj ustanovi.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC