Full Program »
Preduvjeti za razvoj otvorenog obrazovanja (10 min)
Izlaganje je namijenjeno svima zainteresiranima za stvaranje preduvjeta potrebnih za razvoj otvorenog obrazovanja. Otvoreno obrazovanje je koncept koji je ostvariv ako se stvore preduvjeti koji se oslanjaju na osiguranje infrastrukture, razvoja digitalnih kompetencija zaposlenika, afirmacije otvorenog pristupa, poticanja izrade otvorenih obrazovnih sadržaja, jačanja digitalne kulture i podupiranje spomenutih aktivnosti kroz strateško planiranje. Koncept otvorenog obrazovanja povezan je s razvojem digitalne zrelostu ustanova i digitalnih kompetencija zaposlenika. Digitalna zrelost je koncept koji, zbog sve veće važnosti tehnologije, sve više dobiva na značaju u modernom obrazovnom sustavu. Primjena digitalnih tehnologija ne može se samo oslanjati na entuzijastičnim pojedincima, već se treba planirati i biti sastavni dio strateškog razvoja ustanove. Digitalne kompetencije integralni su dio vještina 21. stoljeća, koje su prepoznate temeljnima za obrazovanje, rad i razvoj ljudi u modernom, tehnološki naprednom društvu. Vratimo li se na temu otvorenosti obrazovanja odnosno stvaranju pretpostavki za otvoreno visokoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj, tada je potrebno krenuti od snimke stanja i analize potreba. U okviru projekta e-Sveučilišta CARNET je proveo istraživanja s ciljem utvrđivanja stanja i potreba visokoškolskih djelatnika javnih sveučilišta. Istraživanja su provedena u periodu od svibnja 2022. do siječnja 2023. godine, a obuhvatila su Hrvatsko katoličko sveučilište, Sveučilište Josip Juraj Strossmayer u Osijeku, Sveučilište Juraj Dobrila u Puli, Sveučilište Sjever, Sveučilište Slavonski Brod, Sveučilište u Splitu, Sveučilište u Zadru i Sveučilište u Zagrebu
Participants' prior knowledge / Potrebno predznanje: Nije potrebno
Learning outcomes / Ishodi učenja: Sudionici će biti upoznati s: - temeljnom terminologijom i elementima otvorenog obrazovanja - preduvjetima koje je potrebno osigurati da bi se koncept otvorenog obrazovanja mogao započeti razvijati na visokoškolskoj ustanovi.