Skip to main content
The Higher Education CARNET Users Conference - THECUC2023 Digital Transformation of Higher Education: Innovations for the Future of Learning & Teaching

Full Program »

Digitalno zrelo visoko učilište (90 min)

Digitalna transformacija je proces koji zahvaća sve organizacije pa tako i akademske. Otvaranje ključnih tema vezanih za digitalnu transformaciju visokog školstva i razgovor o unaprjeđenju postojećih ili uvođenju novih procesa može organizacijama olakšati taj put.

Ovom panel raspravom želimo uvesti pojam digitalne zrelosti u akademsku zajednicu i započeti razgovor o značenjima tog termina. Ujedno želimo po prvi puta predstaviti aktivnosti na projektu e-Sveučilište koje su u vezi s digitalnom zrelošću i koje upravo započinju.

Voditelj panel rasprave, Albert Novak, dugogodišnji je djelatnik CARNET-a koji je sudjelovao u digitalnoj transformaciji, kako u svojoj organizaciji tako i u pomaganju ustanovama članicama CARNET-a u sličnim procesima. Kao član CARNET-ovog tima sudjelovao je u izradi Strateškog okvira za digitalno sazrijevanje škola i školskog sustava u Republici Hrvatskoj (2030).

Pozvani govornici, među kojima su doc. dr. sc. Sandra Kučina Softić iz Sveučilišnog računskog centra - Srce, Marina Grubišić iz Agencije za znanost i visoko obrazovanje, Dragana Kupres iz CARNETa, izv. prof. dr. sc. Darko Etinger, dekan Fakulteta informatike u Puli i prof. dr. sc. Igor Balaban s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, ukratko će predstaviti što sami podrazumijevaju pod digitalno zrelim visokim učilištima, a publika će biti pozvana da propituje takvu predodžbu.

Albert Novak
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Croatia

Albert Novak je voditelj EU projekata u CARNET-u. Diplomirao je na Elektrotehničkom fakultetu u Zagrebu na kojemu je kasnije i magistrirao na području primijenjenih računarskih znanosti. Tijekom karijere radio je na poslovima održavanja i izgradnje računalnih i mrežnih infrastruktura, podrške korisnicima, edukacije korisnika praktički prošavši kroz sve segmente CARNET-ovog poslovanja. Sudjelovao je u nizu projekata pa je tako bio član „Training the Trainers” tima i koautor dva TtT programa (1998-2001), a sudjelovao je i u nekoliko CARNET-ovih infrastrukturnih projekata (javni poslužitelj, informacijski infrastrukturni servisi, eksperimentalna infrastruktura javnih ključeva, autentikacijska i autorizacijska infrastruktura sustava znanosti i visokog školstva – AAI@EduHR, SmartX projekt, hosting usluga za osnovne i srednje škole, uspostava poslužiteljskih certifikata i druge). Radio je na uspostavi bežične mreže grada Pule (PulaFreeAir), a zajedno s Gradom Pulom sudjelovao je u planiranju i izgradnji pulske DTK mreže, d abi danas radio na izgradnji vlastite optičke mreže na području grada Pule. Bio je član tima koji je planirao i pripremo pilot projekt e-Škole, a također je bio i član tima za pripremu nacionalne Strategije digitalnog sazrijevanja škola. Voli programirati i pomoću tehnologije rješavati probleme. Zagovornik je slobodnog softvera i otvorenih standarda.

Dragana Kupres
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET

Dragana Kupres je voditeljica usluge i razvojnog tima digitalne zrelosti za škole i visoka učilišta u RH, u sklopu kojeg se provodi samovrednovanje i vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti, te Ljetne škole digitalne zrelosti. Aktivna je u međunarodnoj suradnji u području tehnologija u obrazovanju, te je članica GÉANT-ovog Upravnog odbora Radne grupe za obrazovne servise i aktivnosti. U CARNET-u se zadnjih 20 godina bavi digitalnim tehnologijama u obrazovanju, posebno iz perspektive strateškog i projektnog planiranja i upravljanja. Osnovala je Ured za EU projekte u CARNET-u kojeg je i vodila od 2012-2019, u sklopu kojeg je kao voditeljica tima za planiranje i ugovaranje programa e-Škole osigurala temelje najvećem nacionalnom projektu digitalizacije osnovnog i srednjeg obrazovanja u RH. Vodila je niz projekata financiranih iz domaćih i Europskih sredstava u području digitalnih tehnologija u obrazovanju, a trenutno je zamjenica voditelja projekta e-Sveučilišta. Dragana je završila master obrazovnih tehnologija (Master of Educational Technology – MET) na kanadskom Sveučilištu Britanske Kolumbije (University of British Columbia – UBC), a trenutno je doktorski student na programu ICT and Education Otvorenog sveučilišta Katalonije (Universita Oberta de Catalunya – UOC).

Sandra Kučina Softić
SRCE

Sandra Kučina Softić je pomoćnica ravnatelja Sveučilišnog računskog centra Sveučilišta u Zagrebu (Srca) i voditeljica Centra za e-učenje Srca. Njezin posao fokusiran je na praćenje i poticanje implementacije e-učenja na ustanovama u sustavu visokog obrazovanja u Hrvatskoj te savjetovanje i podršku ustanovama, nastavnicima i studentima u implementaciji novih tehnologija u proces poučavanja i učenja. Njezino područje interesa je strateško odlučivanje vezano uz sustavnu implementaciju e- učenja, te usavršavanje nastavnika u implementaciji novih tehnologija u obrazovni proces. Osim toga potiče i bavi se otvorenim obrazovanjem i obrazovanjem na daljinu. Član je projektnih timova u Hrvatskoj i na Europskoj razini te aktivno sudjeluje i prezentira na međunarodnim konferencijama. 2018. godine imenovana je predstavnikom Republike Hrvatske u Radnoj skupini za digitalno obrazovanje: učenje, poučavanje i vrednovanje u sklopu „Strateškog okvira za europsku suradnju u obrazovanju i osposobljavanju“ (ET 2020) pri Europskoj komisiji, a iste godine imenovana je i za člana Europske ekspertne skupine za obrazovanje i osposobljavanje pri Europskoj komisiji za pripremu smjernica europskog okvira za obrazovanje i osposobljavanje 2030. 2014. godine stekla je titulu Master of Science in Digital Education na the University of Edinburgh, Velika Britanija, a 2020. doktorirala je u području informacijskih i komunikacijskih znanosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2019 godine obnaša funkciju predsjednice međunarodne organizacije European Distance and Learning Network (EDEN).

Igor Balaban
FOI

Igor Balaban je redoviti profesor na FOI-ju i voditelj Laboratorija za napredne tehnologije u e-učenju. Sudjelovao je u desetak europskih i nacionalnih projekata, od kojih je koordinirao tri (LLP, Erasmus+) i lokalno koordinirao projekt Obzor 2020. Autor je i koautor više od 60 znanstvenih i stručnih radova te surađuje sa Zajedničkim istraživačkim centrom Europske komisije kao vanjski stručnjak za okvire DigComOrg & DigCompEdu i alat SELFIE. Organizirao je i vodio desetke radionica, preszentirao na više od 40 konferencija, a na nekima je bio i pozvani predavač. Također je recenzent nekoliko visoko cijenjenih časopisa kao što su Computers & Education, International Journal of ePortfolio i International Journal of Information Systems. Njegovo glavno područje interesa je učenje podržano tehnologijom s posebnim fokusom na prilagodljivost i personalizaciju u okruženjima za učenje i digitalnu transformaciju obrazovnih organizacija. Također ima znanstveni doprinos u procjeni uspješne implementacije informacijskih sustava u obrazovanju. Bio je član programskog odbora konferencije CUC, a još uvijek je član programskog odbora Srednjoeuropske konferencije o inteligentnim i informacijskim sustavima (CECIIS). Bio je član Upravnog odbora EDEN NAP-a.

Darko Etinger
Fakultet informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli

Darko Etinger je izvanredni profesor i dekan Fakulteta informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Njegovi znanstveni interesi uključuju informacijske sustave i poslovnu informatiku, interakciju čovjeka i računala, umjetnu inteligenciju i upravljanje poslovnim procesima. Nastavna aktivnost obuhvaća Umjetnu inteligenciju, Poslovne informacijske sustave, Upravljanje poslovnim procesima, Modeliranje i simulaciju te IT upravljanje. Član je ACM-a, IEEE-a i Hrvatskog društva za operacijska istraživanja (HDOI).

Marina Grubišić
Agencija za znanost i visoko obrazovanje

Marina Grubišić, kao voditeljica odjela za analitiku i statistiku u Agenciji za znanost i visoko obrazovanje iza sebe ima više od 15 godina iskustava u upravljanju primjenom i razvojem glavnog informacijskog sustava koji podržava procese osiguravanja kvalitete u hrvatskom visokom obrazovanju uz kontinuiranu podršku korisnicima na visokim učilištima. Također, ima veliko iskustvo kao koordinatorica za posjete vanjskih evaluacijskih panela tijekom procesa akreditacije, što je uključivalo i vođenje radionica za upoznavanje stranih stručnjaka s hrvatskim obrazovnim sustavom. Dio njezinog rada je priprema i obrada (analize, izvješća, pregledi) podataka iz sustava znanosti i visokog obrazovanja.

Participants' prior knowledgePotrebno predznanje: nije potrebno

Learning outcomes / Ishodi učenja: Prisutni će nakon rasprave: - razumjeti termin digitalna zrelost - moći nabrojiti prednosti korištenja digitalne tehnologije na visokom učilištu - moći usporediti potrebe različitih korisnika digitalne tehnologije na visokom učilištu

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC