Full Program »
Digitalna transformacija knjižničnih usluga: primjer dobre prakse u knjižnici Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (10 min)
Ubrzan razvoj informacijskih tehnologija i digitalna revolucija uvjetovali su promjene u pristupima i načinima odvijanja znanstvene komunikacije i širenju informacija. Posljedično, knjižnice su suočene s novim izazovima, očekivanjima i postavljenim zahtjevima. Navedeni trendovi dovode do oblikovanja novih inovativnih usluga i sadržaja u knjižnicama. Knjižnice preoblikuju usluge stvarajući informacije kojima povećavaju vrijednost svojim uslugama u cilju zadovoljavanja sve širih i drugačijih informacijskih potreba svojih korisnika. Rad je primjer dobre prakse prilagodbe usluga u skladu sa zahtjevima digitalne transformacije. Knjižnica Fakulteta organizacije i informatike digitalnom transformacijom svojih usluga postaje aktivni sudionik u kreiranju novog digitalnog okruženja na načelima otvorene znanosti. Dat je prikaz digitalne infrastrukture na kojoj knjižnica gradi sigurnu i održivu informacijsku platformu za svoje korisnike. Konceptualna arhitektura digitalne platforme obuhvaća dva najvažnija područja, a to su mrežni izvori literature koje knjižnica oblikuje ili im osigurava pristup i usluge na daljinu. Najveće inovacije događaju se na području usluga na daljinu, što obuhvaća digitalne knjižnice, digitalne repozitorije i digitalne obrazovne sadržaje, koji su organizirani na načelima knjižnične znanosti i prate domaću i stranu knjižničnu legislativu koja uključuje zakone, standarde, preporuke i smjernice. Inovacije i poboljšanja su u najvećoj mjeri vezana uz pristup elektroničkim izvorima koji uključuju različite obrazovne i informativne materijale. Fokus rada je na povećanoj funkcionalnosti mrežnog kataloga, mrežnih izvora literature, kao i ostalih usluga na daljinu koji uključuju informacijsku pismenost i suradnju knjižničara u e-učenju. Praćenjem i prilagođavanjem digitalnom okruženju knjižnica ispunjava svoju ulogu u oblikovanju fleksibilne i inovativne obrazovne djelatnosti, a time i učinkovitije pruža potporu znanstveno-istraživačkom radu svoje ustanove.
Participants' prior knowledge / Potrebno predznanje: Nema zahtjeva
Learning outcomes / Ishodi učenja: Prepoznavanje nove uloge knjižnice doprinosi ne samo njezinim boljim pozicioniranjem u matičnoj ustanovi već time knjižnica postaje važan i neizostavan čimbenik u obrazovnom procesu. Sustavni pristup preoblikovanja i ponude digitalnih knjižničnih usluga kao dio digitalne platforme matične ustanove doprinosi zajedno s ostalim organizacijskim sudionicima obrazovnih usluga stvaranje uspješnijeg sustava digitalne transformacije visokog obrazovanja.