Skip to main content
The Higher Education CARNET Users Conference - THECUC2023 Digital Transformation of Higher Education: Innovations for the Future of Learning & Teaching

Full Program »

Istraživanje zastupljenosti razvoja digitalnih kompetencija studenata u Republici Hrvatskoj: predstavljanje projekta (10 min)

Agencija za znanost i visoko obrazovanje Republike Hrvatske u okviru projekta e-Sveučilišta, financiranog sredstvima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti čiji je nositelj Hrvatska akademska i istraživačka mreža (CARNET), a partneri Sveučilišni računski centar (Srce) i Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu (NSK), provode istraživanje pod nazivom „Istraživanje studijskih programa radi utvrđivanja zastupljenosti razvoja digitalnih kompetencija studenata“. Predlaže se kombinacija kvantitativne i kvalitativne metodologije, odnosno mješoviti pristup istraživanja. U prvom dijelu bit će provedena kvantitativna analiza sadržaja s ciljem utvrđivanja zastupljenosti digitalnih kompetencija u studijskim programima. U drugom dijelu bit će provedene dvije fokus grupe, po jedna sa studentima i nastavnicima, kako bi se utvrdili stavovi i mišljenja sudionika o važnosti razvoja digitalnih kompetencija, vrstama digitalnih kompetencija koje smatraju važnima, metodama njihovog poučavanja, kao i moguće prepreke za razvoj digitalnih kompetencija u visokoškolskim studijskim programima i mogućnosti unaprjeđenja implementacije digitalnih kompetencija u visokom obrazovanju. Provedbom istraživanja studijskih programa i analizom prikupljenih podataka steći će se uvid u stanje zastupljenosti digitalnih kompetencija u ishodima učenja na reprezentativnom uzorku studijskih programa u RH, što će poslužiti kao polazište za kreiranje mogućih pravaca za unapređenje studijskih programa u području jačanja digitalnih kompetencija studenata i usklađivanja ishoda učenja studijskih programa s potrebama tržišta rada RH.

Goran Livazović
Filozofski fakultet Osijek
Croatia

Goran Livazović rođen je 1982. godine u Osijeku. Radi na Filozofskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku od 2008. godine. Diplomirao je 2004. godine na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i stekao zvanje diplomirani učitelj razredne nastave s pojačanim predmetom engleskog jezika. Doktorirao je 2011. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i stekao zvanje doktora znanosti iz znanstvenog područja društvenih znanosti, znanstvenog polja pedagogije. Nositelj je kolegija Pedagogija adolescencije, Pedagogija slobodnog vremena, Statistika u ped. istraživanjima te Multimedijalno osposobljavanje, Socijalna pedagogija i Pedagogija djece s posebnim potrebama. Na Poslijediplomskom doktorskom studiju Pedagogija i kultura suvremene škole izvodio nastavu na kolegijima Znanstveni praktikum izrade doktorskog rada, Socijalno biće škole, Diferencijalna pedagogija te Pedagogija djetinjstva i mladenaštva. Bio je prodekan za nastavu, voditelj Odsjeka za pedagogiju i v.d. voditelja Odsjeka za filozofiju, te zamjenik voditeljice programa cjeloživotnog obrazovanja Pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičke izobrazbe na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Član je Povjerenstva za doktorski studij Pedagogija i kultura suvremene škole Filozofskog fakulteta u Osijeku. Od 2013.-2018.g. bio je tajnik i član Upravnog odbora Hrvatskog pedagogijskog društva. Sudjelovao kao dio Stručnog tima za provedbu Reakreditacijskog postupka visokih učilišta Republike Hrvatske u 2014.g. i 2020.g. na poziv Agencije za znanost i visoko obrazovanje Republike Hrvatske. Bio je članom više desetaka programskih i organizacijskih odbora znanstveno-stručnih konferencija. Recenzent je stotinjak radova za renomirane domaće i međunarodne časopise. Član je uredništva časopisa „Školski vjesnik“ i urednik posebnog izdanja švicarskog časopisa „Societies“ (Clarivate Analytics/WOS). Sudjelovao je na više od 50 međunarodnih i domaćih znanstvenih te stručnih skupova u području pedagogije i kriminologije, objavio 50-tak znanstvenih radova, 2 knjige, 6 priručnika te 2 prikaza knjiga. Dobitnik je nagrada i priznanja tijekom studija i profesionalnog rada (Nagrada za znanstveni rad Filozofskog fakulteta u Osijeku, 2021.). Služi se engleskim, njemačkim i talijanskim jezikom u govoru i pismu, pasivno francuskim i mađarskim jezikom.

Željko Pavić
Filozofski fakultet Osijek
Croatia

Željko Pavić rođen je 1974. u Vinkovcima, gdje je završio osnovnu i srednju školu. Diplomirao je na jednopredmetnom studiju sociologije na Odsjeku za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu 1999. godine s prosjekom ocjena 5,0. Na istom je odsjeku 2010. godine doktorirao na Poslijediplomskom doktorskom studiju sociologije s temom Religija u hrvatskom društvu – između etnoreligijskog identiteta i „nevidljive“ religioznosti. U znanstveno-nastavno zvanje docenta izabran je 1. lipnja 2012. godine, a u znanstveno-nastavno zvanje izvanrednog profesora 20. prosinca 2017. godine. U zvanje redovitog profesora izabran je 21. travnja 2023. godine. Od 2001. do 2005. radio je na Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar kao znanstveni novak. Na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku 2011. godine izabran je u naslovno suradničko zvanje višeg asistenta. Predavao je sociološke kolegije i kao vanjski suradnik na Ekonomskom fakultetu u Osijeku (Sociologija), Filozofskom fakultetu u Osijeku (Sociologija obrazovanja), Visokoj učiteljskoj školi u Slavonskom Brodu i Visokoj učiteljskoj školi u Osijeku (Sociologija odgoja), te na Medicinskom fakultetu u Osijeku (Sociologija zdravlja i bolesti). Osim znanstvenoistraživačkog rada bavi se i primijenjenim društvenim istraživanjima te je od 2005. do danas vodio ili sudjelovao u oko 200 primijenjenih istraživanja u području ispitivanja javnog mnijenja, istraživanja tržišta i medijskih istraživanja. Radio je kao projektni konzultant za Program Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) na području položaja migranata na tržištu radne snage te Međunarodnu organizaciju za migracije (IOM) na području problema sigurnosti i ilegalnog oružja. Od 2012. do 2018. godine bio je zaposlen na Odjelu za kulturologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku u znanstveno-nastavnom zvanju i radnom mjestu docenta i izvanrednog profesora, predavajući sociološke (Sociologija kulture, Uvod u sociologiju, Znanost i kultura) i metodološke (Statistika, Metodologija istraživanja u kulturi, Istraživačke metode u medijskoj kulturi) kolegije. Od 2015. do 2018. godine na istom odjelu obavljao je dužnost zamjenika pročelnika za znanstveno-istraživačku djelatnost u okviru koje se bavio planiranjem i koordiniranjem znanstveno-istraživačkog rada i međunarodne suradnje. Od veljače 2018. godine zaposlen je u zvanju izvanrednog profesora na Katedri za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, na kojoj predaje Sociologiju religije, Sociologije kulture te metodološke kolegije (Uvod u sociološku statistiku I, Uvod u sociološku statistiku II, Metode istraživanja I, Metode istraživanja II, Obrada i analiza podataka). Od listopada 2018. do veljače 2020. na istom je fakultetu obavljao dužnost prodekana za znanost i međunarodnu suradnju, a od 2020. do 2022. voditelja Katedre za sociologiju. Trenutačno je zamjenik voditelja Katedre i Erasmus koordinator. Od 2021. godine voditelj je fakultetskog Centra za internet i društvo. Bio je mentor više od stotinu završnih i diplomskih radova te mentor i komentor tri obranjene doktorske disertacije (Doktorska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku). Vodio je jedan znanstvenoistraživački projekt financiran od strane Hrvatske zaklade za znanost (od 1. siječnja 2020. do danas) te po jedan interni sveučilišni (2013. i 2014. godina) i fakultetski projekt (2022. godina). Trenutno je također voditelj jednog projekta razvoja karijere mladih istraživača, također financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost. Kao fakultetski koordinator sudjelovao je u jednom projektu financiranom od strane Europskog socijalnog fonda. Sudjelovao je i kao recenzent u znanstvenom panelu Hrvatske zaklade za znanost. Sudjelovao je na 35 znanstvenih skupova, od čega 24 međunarodnih. Bio je u organizacijskom odboru 10 znanstvenih skupova.

Marija Sablić
Filozofski fakultet Osijek
Croatia

Prof. dr. sc. Marija Sablić rođena je 1978. godine u Požegi. Diplomirala je 2000. godine na Pedagoškom fakultetu u Osijeku (Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku) te stekla naziv diplomirane učiteljice razredne nastave. Nakon završetka studija radila je kao učiteljica razredne nastave u Osnovnoj školi Dragutina Kušlana u Zagrebu do prosinca 2001. godine. U prosincu 2001. godine primljena je kao znanstvena novakinja na Visoku učiteljsku školu u Osijeku (današnji Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) na projekt Nastava usmjerena na istraživanje i djelovanje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta (voditeljica projekta - prof. dr. sc. Anđelka Peko). Magistarski rad naslovljen Obrazovanje za interkulturalne odnose, pod vodstvom mentora prof. dr. sc. Nevena Hrvatića, obranila je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu u studenome 2004. godine te stekla akademski stupanj magistrice znanosti, područje društvenih znanosti, polje odgojne znanosti.Doktorski rad (izvan doktorskog studija) Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma, pod vodstvom mentora prof. dr. sc. Nevena Hrvatića, obranila je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu u lipnju 2009. godine te stekla akademski stupanj doktorice znanosti, znanstveno područje društvene znanosti, znanstveno polje pedagogija, znanstvena grana posebne pedagogije. U zvanje znanstvenog suradnika pristupnica je izabrana 09. ožujka 2011. godine, u zvanje više znanstvene suradnice 29. svibnja 2017. godine, a u zvanje znanstvene savjetnice 22. prosinca 2022. godine. Od 2001. do 2019. godine zaposlena je na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti gdje sudjeluje u izvođenju kolegija Didaktika, Alternativne škole, Integrirana nastava, Suvremene nastavne strategije, Metodika odgoja, Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju, Alternativni predškolski programi, Interkulturalizam u ranom odgoju i obrazovanju i Pedagogija održivog razvoja. Pristupnica je izradila programe za kolegije Alternativni predškolski programi i Interkulturalizam u ranom odgoju i obrazovanju na Sveučilišnom diplomskom studiju ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, te za izborni kolegij Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju na Integriranom preddiplomskom i diplomskom sveučilišnom učiteljskom studiju. Na istome je Fakultet u bila voditeljica Odsjeka za društvene znanosti od 2014. do 2018. godine. Također, osnivačica je udruge ALUMNI FOOZOS čija je bila predsjednica. Od listopada 2019. godine zaposlena je na Filozofskom Fakultet u Osijeku, na Odsjeku za pedagogiju gdje je i voditeljica doktorskog studija Pedagogija i kultura suvremene škole. Također je obnašala i dužnost predsjednice katedre za Didaktiku od 17. rujna 2020. do 30. travnja 2021. godine. Suradnica je na više domaćih i međunarodnih znanstvenoistraživačkih projekata. Sudjelovala je na nekoliko desetaka međunarodnih i domaćih znanstvenih i stručnih skupova u području pedagogije te je autorica knjiga i brojnih znanstvenih radova. Urednica je nekoliko knjiga i zbornika. Recenzentica je nekoliko knjiga, većeg broja radova u znanstvenim časopisima te je recenzentica znanstvenih projekata. Od 2015. do 2021. godine (dva mandata), članica je predsjedništva ATEE-a (Associaton of Teacher Education in Europe), udruge koja se bavi istraživanjem i unaprjeđivanjem nastavne prakse. Članica je uredništva časopisa European Journal of Teacher Education in Europe (EJTE- Q1) te Školskog vjesnika. Posjeduje međunarodni certifikat o razumijevanju, govorenju i pisanju engleskoga jezika The European Language Certificates in English (TELC). U svome akademskome radu pristupnica se posebno zalaže za promicanje alternativnih pedagoških pristupa i interkulturalizma u odgoju i obrazovanju, kao i za razvoj profesionalnih i digitalnih kompetencija učitelja. Na tom području drži brojna predavanja za učitelje i odgojitelje te organizira znanstvenostručne konferencije. Bila je koordinatorica je dvogodišnjeg stručnog usavršavanja iz Montessori pedagogije na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u suradnji s Montessori - Vereinigung Steiermark KPH Graz i Institutom za Montessori pedagogiju Zagreb te posjeduje međunarodnu diplomu Montessori pedagoga za rad s djecom od 3 do 12 godina.

Participants' prior knowledgePotrebno predznanje: Nije potrebno specifično predznanje.

Learning outcomes / Ishodi učenja: Sudionici će moći: -objasniti cilj i zadatke projektnog istraživanja -implementirati stečena znanja u osobnu profesionalnu praksu -interpretirati metodološki nacrt projektnog istraživanja

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC