Skip to main content
The Higher Education CARNET Users Conference - THECUC2023 Digital Transformation of Higher Education: Innovations for the Future of Learning & Teaching

Full Program »

Hibridna nastava i virtualno okruženje za učenje (10 min)

Danas su digitalne tehnologije sastavni dio našeg života, rada i učenja. Posebice nakon iskustva s pandemijom i online nastavom, obrazovne ustanove više ne mogu ignorirati važnost prilagodbe sustava obrazovanja digitalnom dobu. Stoga više ne raspravljamo o tome treba li se nastava održavati u fizičkoj učionici ili online, već oboje najbolje iskoristiti za što bolje iskustvo učenja studenata. Pri tome je potrebno razmotriti niz parametara kako bi se provela uspješna i sustavna implementacija e-učenja u obrazovni proces. Jedan od parametara je osigurati e-infrastrukturu kao i alate i tehnologije e-učenja. Srce, kao infrastrukturna ustanova sustava znanosti i visokog obrazovanja, više od 15 godina, u okviru Centra za e-učenje, osigurava sustavu visokog obrazovanja podršku u implementaciji digitalnih tehnologija i e-učenja u obrazovni proces održavanjem virtualnog okruženja za e-učenje Merlin te kvalitetnom podrškom korisnicima i sustavnom edukacijom nastavnika u digitalnim kompetencijama. Sustav za e-učenje Merlin uspostavljen je za potrebe visokoškolske nastave u virtualnom okruženju koja se izvodi prema službenom redu predavanja ustanove. Danas je sustav Merlin, koji održavaju i redovito nadograđuju djelatnici Centra za e-učenje Srca, najveći i najmoderniji sustav za e-učenje u sustavu visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj na kojem se svake akademske godine održava se više od 30.000 e-kolegija za preko 90.000 studenata. Sustav za e-učenje Merlin povezan je s informacijskim sustavom visokih učilišta (ISVU), e-portfolio sustavom i sustavom za webinare, kao i sustavima Dabar i Puh te čini virtualno okruženje za učenje koje omogućava nastavnicima i studentima održavanje inovativne nastave u online okruženju. Drugi važan element pri implementaciji e-učenja je podrška nastavnicima u implementaciji e-učenja u obrazovni proces i to ne samo tehnička podrška nego i podrška u dizajnu nastave koja nastavnicima omogućava da što lakše i kvalitetnije pripreme i provedu kvalitetnu nastavu prema modelu u kojem je u središtu obrazovnog procesa student. I na kraju, važna komponenta pri procesu implementacije e-učenja je kontinuirano usavršavanje nastavnika koje Centar za e-učenje Srca kontinuirano provodi prateći potrebe nastavnika kao i razvoj primjene digitalnih tehnologija u obrazovanju te pripremajući tečajeve i radionice koje će im pomoći da podignu razinu digitalnih kompetencija i olakšati provođenje nastave u virtualnom okruženju. U predavanju će se upoznati sudionike s oblicima nastave uz primjenu digitalnih tehnologija i mogućnostima koje donosi hibridna nastava. Također će se upoznati sudionike s virtualnim okruženjem za učenje Merlin i njegovoj ulozi i mogućnostima u pripremi i provedbi hibridne nastave kako bi mogli planirati i provesti uspješnu implementaciju e-učenja u obrazovni proces na svojoj ustanovi.

Sandra Kučina Softić
Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu
Croatia

Sandra Kučina Softić je pomoćnica ravnatelja Sveučilišnog računskog centra Sveučilišta u Zagrebu (Srca) i voditeljica Centra za e-učenje Srca. Njezin posao fokusiran je na praćenje i poticanje implementacije e-učenja na ustanovama u sustavu visokog obrazovanja u Hrvatskoj te savjetovanje i podršku ustanovama, nastavnicima i studentima u implementaciji novih tehnologija u proces poučavanja i učenja. Njezino područje interesa je strateško odlučivanje vezano uz sustavnu implementaciju e- učenja, te usavršavanje nastavnika u implementaciji novih tehnologija u obrazovni proces. Osim toga potiče i bavi se otvorenim obrazovanjem i obrazovanjem na daljinu. Član je projektnih timova u Hrvatskoj i na Europskoj razini te aktivno sudjeluje i prezentira na međunarodnim konferencijama. 2018. godine imenovana je predstavnikom Republike Hrvatske u Radnoj skupini za digitalno obrazovanje: učenje, poučavanje i vrednovanje u sklopu „Strateškog okvira za europsku suradnju u obrazovanju i osposobljavanju“ (ET 2020) pri Europskoj komisiji, a iste godine imenovana je i za člana Europske ekspertne skupine za obrazovanje i osposobljavanje pri Europskoj komisiji za pripremu smjernica europskog okvira za obrazovanje i osposobljavanje 2030. 2014. godine stekla je titulu Master of Science in Digital Education na the University of Edinburgh, Velika Britanija, a 2020. doktorirala je u području informacijskih i komunikacijskih znanosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 2019 godine obnaša funkciju predsjednice međunarodne organizacije European Distance and Learning Network (EDEN).

Participants' prior knowledgePotrebno predznanje: 
-

Learning outcomes / Ishodi učenja: Komentirati razliku između nastave tijekom pandemije i nastave danas. Raspraviti mogućnosti VLE u provedbi hibridne nastave. Procijeniti važnost VLE i kvalitetne podrške u primjeni digitalnih tehnologija u obrazovnom procesu.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC