Portal za digitalno obrazovanje - trendovi i potrebe (60 min)
U današnjem svijetu, digitalno obrazovanje je sveprisutno. Portali za digitalno obrazovanje pružaju korisnicima pristup širokoj paleti obrazovnih sadržaja, alata i resursa. No obzirom na izuzetno brzorastući karakter digitalnih tehnologija, vrlo često je izazovno pratiti promjene i novosti u tom segmentu te je korisnik nerijetko prepušten istraživanju, provjeravanju relevantnosti izvora i testiranju u praksi. Stoga se pojavila potreba za izgradnjom lokalnog referentnog mrežnog sjedišta točnije tematskog portala, prvenstveno namijenjenog korisnicima iz sustava VO ali i široj obrazovnoj zajednici, gdje se mogu pronaći sve informacije o dostupnim digitalnim tehnologijama i primjeni inovativnih mogućnosti poučavanja a sve s ciljem unapređenja kvalitete obrazovnog procesa.
Međutim, kako bi portal bio uspješan, potrebno je uzeti u obzir potrebe korisnika, jer se na taj način omogućuje bolje razumijevanje potreba i želja korisnika i prilagođavanje portala njihovim potrebama.
Ovaj BoF okupit će stručnjake iz područja digitalnog obrazovanja, istraživanja i razvoja te će se u sklopu istog istraživati potrebe korisnika za digitalnim obrazovnim portalom. Cilj BoF-a je razmjena iskustava i znanja o potrebama korisnika za digitalno obrazovanje kao i otkrivanje potreba za takvom vrstom portala. Ideja BoF-a je stvoriti interaktivno okruženje za stručnu raspravu i razmjenu ideja o procesima i izazovima digitalnog obrazovnog portala. Sudionici će imati priliku razmotriti najnovije trendove i primjere dobre prakse iz područja digitalnog obrazovanja, sa ciljem unapređenja personaliziranih obrazovnih iskustava.
Antonija Bilić Arar
Netokracija
Antonija Bilić Arar novinarka je i urednica na tehnološkom portalu Netokracija gdje kombinira svoje prijašnje dvije karijere – onu urednice u medijima i iskustvo rada u većim i manjim startupima i tehnološkim tvrtkama. Piše o tehnologiji, startupima, društvenim mrežama i digitalnim trendovima, a najdraže su joj teme u kojima se isprepliću tehnologija, biznis i društvo.
Vernesa Smolčić
Department of Physics, Faculty of Science, University of Zagreb
Prof. dr. sc. Vernesa Smolčić svjetski je priznata astrofizičarka te redovita profesorica na Fizičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Znanstveno se usavršavala u SAD-u, Njemačkoj i Australiji, a nakon devet godina rada i usavršavanja na najboljim sveučilištima na svijetu vratila u Hrvatsku. Fokus njezinih istraživanja su stvaranje i razvoj galaksija, proučava aktivne galaktičke jezgre, radiogalaksije te izvangalaktičko stvaranje zvijezda. Članica je brojnih međunarodnih kolaboracija, a u nekima od njih je na voditeljskim funkcijama, kao u Cosmic Evolution Survey (COSMOS) te The Ultimate XMM Extragalactic Survey. Između ostalog, koordinatorica je aktivnosti PMF-a vezanih uz Europsku svemirsku agenciju i članica Referentne skupine za Svemir (MZO).
Objavila je više od 140 znanstvenih radova, a za svoj je rad primila brojne nagrade, kao što su Ernst Patzer Award, Zagrepčanka godine 2014., Priznanje Fakultetskog Vijeća PMF-a za značajno znanstveno postignuće i doprinos ugledu PMF-a, COSMO znanstvenica godine 2015., Državna nagrada za znanost za 2017. godinu, Nagrada HAZU za najviša znanstvena i umjetnička dostignuća u RH za 2019. godinu za područje matematičkih, fizičkih i kemijskih znanosti, te ju je hrvatsko izdanje časopisa Forbes uvrstilo u najuspješnije ljude generacije 2013. Uz prestižni (i prvi u Hrvatskoj) ERC Starting Grant za projekt “Istraživanje rasta zvjezdane mase i mase supermasivnih crnih rupa u galaksijama kroz kozmičko vrijeme: Utiranje puta za sljedeću generaciju pregleda neba”, vodila je brojne znanstvene projekte.
Profesorica je vrlo aktivna u popularizaciji znanosti te vodi projekt nazvan Astroučionica, web platformu namijenjenu popularizaciji astronomije. Astroučionica je nastala tijekom provedbe ERC projekta 2018. godine te je otada nastavila rasti. Redovito drži javna predavanja o astronomiji, Državna je koordinatorica za popularizaciju Međunarodnog astronomskog saveza za Hrvatsku te je posebno aktivna u godišnjoj proslavi žena i djevojaka u astronomiji (od 11. veljače do 8. ožujka). Profesorica Smolčić sudjelovala je u izradi obrazovne slikovnice za djecu “Psi u svemiru” te je suautorica kuharice za djecu “Astrokuharica”. Također, ambasadorica je kampanje „Duboko iznad svih“ prirodne mineralne vode Jana.
Renata Šimunko
CARNET
Renata Šimunko je djelatnica CARNET-a od 2002. godine gdje je zaposlena u Odjelu za podršku obrazovanju. Završila je studij Informatologije i Lingvistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U CARNET-u je radila na brojnim projektima i u raznim timovima, kao što je izrada i razvoj Portala škole.hr od njegovih početaka. Vodila je i razvoj Edutorija, CARNET-ovog repozitorija digitalnih obrazovnih sadržaja. Trenutno vodi projekt “Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju – ATTEND“ kojim CARNET želi utjecati na kvalitetu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju opremanjem njihovih obrazovnih ustanova asistivnom tehnologijom.
Ana Milas
CARNET
Ana Milas je stručni suradnik u CARNET-ovom Odjelu za podršku obrazovanju, u Službi za podršku e-obrazovanju. U CARNET-u se zapošljava 2023. godine i radi na provedbi aktivnosti na području primjene digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju vezanih za razvoj digitalnih obrazovnih sadržaja u okviru projekta e-Škole. Završila je studij Marketing management na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, 2001. godine. Od tada, narednih 20 godina, radi u marketinškoj i medijskoj industriji.
Una Pale
Ecole polytechnique fédérale de Lausanne
Una Pale završila je doktorat na Federalnom institutu u Lausanni u Švicarskoj, gdje trenutno radi kao postdoktorski istraživač, te se bavi obradom biomedicinskih signala s ciljem primjene na nosivim uređajima sa primjenama u zdravstvu te razvojem nove metode strojnog učenja nazvanog „hyperdimensional computing“. Najveći projekt na kojem trenutno radi fokusiran je na razvoj algoritama i uređaja za detekciju epileptičkih napadaja iz EEG signala.
Već niz godina vodi Udrugu Penkala kojoj je cilj povezivati mlade hrvatske istraživače i tehnologe, iz industrije i akademije, iz Hrvatske i inozemstva. Kroz organizaciju raznih evenata, podcasta, blogova te nekoliko projekata, cilj je prenositi znanja među generacijama i poticati suradnje kako bi se jačala hrvatska znanstvena zajednica.
Participants' prior knowledge / Potrebno predznanje: Nisu potrebna.
Learning outcomes / Ishodi učenja:
- razumijevanje procesa razvoja digitalnog obrazovnog portala
- razumijevanje uloge i svrhe portala za digitalno obrazovanje
- razumijevanje trendova, iskustava i najbolje prakse u kontekstu digitalnog obrazovanja