Osnove izrade multimedijskog audio-vizualnog sadržaja - 2. dio (90 min)
Polaznici će se kroz radionicu upoznati s osnovama procesa videoprodukcije te usvojiti znanja koja će im pomoći da s lakoćom kreiraju dinamičan nastavni sadržaj u obliku audio-vizualnog djela, koji je primjenjiv u procesu učenja i poučavanja.
Radionica obuhvaća teorijski i praktični rad. Na samom početku polaznici će se upoznati s teorijskim dijelom - povijesti filma, karakteristikama audio-vizualnih djela, smjernicama za učinkovitu prezentaciju sadržaja videolekcija i njihovim dizajnom u skladu s načelima multimedijskog učenja, ulogom poučavatelja te u konačnici kako pretočiti teoriju u učinkoviti obrazovni videozapis. Polaznici će se također upoznati s tehničkim procesom razvijanja, snimanja i uređivanja video sadržaja. Radionica će se održavati u tri dijela kroz koje će polaznici proći sve faze izrade videolekcija, od sadržaja koji iznosi poučavatelj do korištenja i implementacije multimedijskih elemenata - od ideje do gotovog video uratka. Praktični rad uključuje osmišljavanje ideje, izradu scenarija i storyboarda, produkciju te montažu odnosno postprodukcijsku obradu videozapisa.
Na radionici će nam se pridružiti i stručnjak koji će u uvodnom djelu predavanja, koje prethodi praktičnom dijelu, dati širu sliku nastanka audio-vizualnih djela, od ideje do filma, te podijeliti s polaznicima vlastita iskustva i znanja.
Polaznici će se upoznati s osnovama cijelog procesa koji prethodi produkciji audio-vizualnog djela te s osnovama same produkcije (rad s kamerom, rasvjetom, tonskom opremom) pa sve do završne montaže slike i zvuka. U praktičnom djelu radionice, polaznici će na raspolaganju imati suvremenu opremu. Polaznici će raditi u parovima, uz stručni tim koji ima ulogu voditelja i moderatora te će polaznicima dati upute, savjete i tehničke demonstracije u svim fazama praktičnog dijela radionice.
U teorijskom i praktičnom dijelu koristiti će se materijali koje su polaznici izradili, što omogućuje usvajanje znanja na prednostima i nedostacima vlastitih uradaka te dijeljenju iskustava. Radionica završava „filmskom projekcijom uz kokice“. Svaka grupa predstavlja svoj konačni video uradak, te dijeli iskustva i izazove s kojima su se suočili pri produciranju videolekcija.
Ljerka Čulina
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Croatia
Ljerka Čulina je ekspert u CARNET-ovom Odjelu za podršku obrazovanju. Sudjelovala je u nizu domaćih i europskih projekata. Od 2013. godine bavi se područjem primjene IKT-a u nastavi i obrazovnom procesu kroz razne oblike podrške za nastavnike. Prethodnih se šest godina intenzivno bavi osmišljavanjem i procesom izrade digitalnih obrazovnih sadržaja za učitelje, nastavnike i učenike. Voditeljica je tima za za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja i Scenarija poučavanja izrađenih u sklopu projekta e-Škole.
Organization: Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Ana Milas
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Croatia
Ana Milas je stručni suradnik u CARNET-ovom Odjelu za podršku obrazovanju, u Službi za podršku e-obrazovanju. U CARNET-u se zapošljava 2023. godine i radi na provedbi aktivnosti na području primjene digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju vezanih za razvoj digitalnih obrazovnih sadržaja u okviru projekta e-Škole. Završila je studij Marketing management na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, 2001. godine. Od tada, narednih 20 godina, radi u marketinškoj i medijskoj industriji.
Martin Mišić
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Croatia
Martin Misic je stručni suradnik u CARNET-ovom Odjelu za računalnu infrastrukturu i servise. Godine 2015. počinje rad na Hrvatskoj radioteleviziji gdje se upoznaje s digitalizacijom, novim medijima te ostalima poslovnim praksama, a 2017. počinje raditi za CARNET u timu multimedije gdje se bavi raznim procesima vezanim za video produkciju i prijenose uživo.
Lucija Mjeda
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Croatia
Lucija Mjeda je stručni suradnik u CARNET-ovom Odjelu za podršku obrazovanju, u Službi za podršku e-obrazovanju. Posljednju godinu dana je intenzivno uključena u provedbu aktivnosti na području primjene digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju vezanih za razvoj digitalnih obrazovnih sadržaja u okviru projekta e-Škole. U CARNET-u radi od travnja 2019. godine, prvo na projektu e-Upisi, a kasnije na projektu e-Škole. Završila je Ekonomski fakultet u Osijeku 2008. godine, a 2018. godine je završila Poslijediplomski specijalistički studij Organizacija i management.
Sanja Vakanjac Ivezić
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Croatia
Sanja Vakanjac Ivezić je specijalistica u CARNET-ovom Odjelu za podršku obrazovanju, u Službi za podršku e-obrazovanju. U CARNET-u se zapošljava 2021. godine i intenzivno je uključena u provedbu aktivnosti na području primjene digitalnih tehnologija u učenju i poučavanju vezanih za razvoj scenarija poučavanja i digitalnih obrazovnih sadržaja u okviru projekta e-Škole. Prethodno je 15 godina radila kao nastavnica Engleskog i Njemačkog jezika u školi stranih jezika, osnovnoj i srednjoj školi u Osijeku. Završila je studij Engleskog i njemačkog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Osijeku.
Ivana Vugdelija Tičarić
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET
Croatia
Ivana Vugdelija Tičarić je administrativni suradnik u CARNET-ovom Odjelu za podršku obrazovanju u Službi za podršku e-obrazovanju. U CARNET-u je zaposlena 2012. godine na raznim CARNET-ovim i EU projektima i aktivnostima u području osmišljavanja i provedbe edukacija na temu primjene IKT-a u nastavi. Od 2014. godine se intenzivno bavi osmišljavanjem i izradom digitalnih obrazovnih sadržaja razvijenih u sklopu projekta e-Škole.
Participants' prior knowledge / Potrebno predznanje: znanje engleskog jezika
Learning outcomes / Ishodi učenja: pisati osnovne pojmove vezane uz povijest i razvoj filma.
Opisati osnovne tehničke pojmove i prakse predprodukcije, produkcije i postprodukcije audio-vizualnog sadržaja.
Primijeniti osnove:
-načela multimedijskog učenja (metodičke smjernice za izradu multimedijskih elemenata prema kognitivnoj teoriji multimedijskog učenja)
-korištenja alata za izradu storyboarda
-korištenja kamere, rasvjete i tonske opreme
-montaže kratkih fomata, video i audio obrade.
Izraditi scenarij i storyboard za videolekciju.
Primijeniti smjernice za ulogu poučavatelja u videolekciji.
Producirati vlastiti obrazovni video sadržaj – videolekciju.