Skip to main content
The Higher Education CARNET Users Conference - THECUC2023 Digital Transformation of Higher Education: Innovations for the Future of Learning & Teaching

Full Program »

Umjetna inteligencija kao pomoćnik u primjeni inovativnih pristupa u suvremenom obrazovanju (90 min)

Uvođenje digitalnih tehnologija i suvremenih pedagoških pristupa u obrazovni proces ključno je za transformaciju i stvaranje pristupačnijeg, dostupnijeg i učinkovitijeg obrazovanja. U dinamičnom obrazovnom okruženju obilježenom brzim razvojem digitalnih tehnologija, nastavnici se suočavaju s rastućim izazovima u poučavanju različitih skupina studenata s različitim stilovima učenja i različitim potrebama. Da bi se nosili s tim izazovima, nastavnici moraju mijenjati svoju ulogu i pristup učenju i podučavanju, te se kontinuirano usavršavati razvijajući svoje digitalne ali i pedagoške kompetencije. Iskustvo pokazuje kako nastavnici često lakše prihvaćaju i implementiraju nove digitalne tehnologije nego što su voljni mijenjati pedagoške metode. No za iskorištavanje punog potencijala koje pružaju suvremeni inovativni pristupi nastavi ključno je prema digitalnim tehnološkim promjenama uskladiti pedagoške metode, što uključuje i promjenu uloge nastavnika od klasičnog predavača do mentora i facilitatora učenja. Radionica se temelji na ideji da umjetna inteligencija (AI, engl. artificial intelligence) može značajno ubrzati usvajanje suvremenih inovativnih metoda poučavanja olakšavajući pripremu nastavnih materijala i sadržaja. Cilj radionice je pomoći polaznicima da prepoznaju potencijal AI za unaprjeđenje vlastitih metoda poučavanja i stvaranje personaliziranog obrazovnog iskustva. Fokus će biti na praktičnim aspektima kako bismo polaznicima omogućili brzu primjenu stečenih znanja u nastavi. Kroz radionicu, polaznici će istražiti kako AI može olakšati dizajniranje nastavne jedinice prema modelu obrnute učionice (FC, engl. flipped classroom). Demonstrirat će se i primjena AI u pripremi učenja temeljenog na problemu (PBL, engl. problem-based learning) te u modelu online simuliranog bolesnika. Kroz praktične primjere i alate, polaznici će steći znanja i vještine potrebne za uspješnu primjenu AI u dizajniranju jedne vlastite nastavne jedinice prema modelu obrnute učionice. Tijekom radionice polaznici će naučiti kako iskoristiti AI za pripremu asinkronog dijela nastave, primjerice korištenjem chatbot alata za: a) pripremu nastavnih materijala, b) izradu ishoda učenja, c) provjeru razumijevanja pripremljenog gradiva; d) izradu sinopsisa za videopredavanje), kao i za pripremu sinkronog (kontaktnog) dijela nastave za aktivno učenje. Radionica će se baviti izazovima i potencijalnim problemima koji se mogu pojaviti pri primjeni AI u obrazovnom kontekstu FC pristupa. Polaznici će dobiti smjernice za rješavanje tih izazova kako bi maksimalno iskoristili prednosti AI u obrazovanju. Cilj je radionice pomoći nastavnicima da ovladaju alatom (chatbot) i znanjem (FC pristup) potrebnim za uspješno vođenje nastave u suvremenom obrazovnom okruženju. Polaznici će napustiti radionicu s jasnim razumijevanjem kako suvremene metode poučavanja i AI mogu unaprijediti njihovu nastavu i kako mogu vlastite pristupe prilagoditi potrebama svojih studenata.

Mirza Žižak
Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Croatia

Izvanredni sam profesor na Katedri za fiziologiju i imunologiju, predsjednik povjerenstva za e-obrazovanje i voditelj Ureda za e-učenje Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (MEF). Uz znanstveni i nastavni rad, posljednjih 16tak godina aktivno djelujem na primjeni i integraciji informacijsko-komunikacijskih tehnologija (ICT) u nastavni proces Medicinskog fakulteta. U proteklom sam razdoblju bio voditelj nekoliko ICT projekata iz kojih su proizašli programi za učenje funkcije bioloških membrana i prijenosa signala. Mentor sam studentima koji su na studentskim kongresima prezentirali radove iz područja e-učenja, a bili su i dobitnici rektorove nagradu. Autor sam interaktivnog simulacijskog programa „PROSIG“ za učenje potencijala membrane. Program se od 2004. god. koristi u nastavi fiziologije i/ili neuroznanosti na medicinskim fakultetima u Zagrebu, Osijeku te u Mostaru. Voditelj sam niza radionica za primjenu e-učenja i rad u LMS sustavu kako na svom fakultetu tako i na drugim fakultetima zagrebačkog i drugih Sveučilišta. Kao član sveučilišnog Povjerenstva za e-učenje (2007-9.g.) sudjelovao sam u izradi Strategije razvoja e-učenja na Sveučilištu u Zagrebu. U okviru CARNet-ove E-Learning Akademije završio sam program E-learning Managementa te CARNetov tečaj za e-mentora. Voditelj sam e-izbornog predmeta koji je 2012. god. proglašen najboljim e-kolegijem Sveučilišta u Zagrebu. Partner sam na Erasmus+ KA2 projektima pod nazivom „RAPIDE - Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education“ (2021-23) i „iLed - Innovating Learning Design in Higher Education“ (2022-25) koji se bave inovacijama u edukaciji poput uvođenja i razvoja metode obrnute učionice, dizajna učenja te razvoja različitih oblika vrednovanja u području visokog obrazovanja. Voditelj sam "Pilot projekta e-sveučilište" kojeg financira CARNet.

Lea Škorić
Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Croatia

Voditeljica Središnje medicinske knjižnice Medicinskog fakulteta Sveučilišta uz Zagrebu. Uz redovne poslove bavi se znanstveno-istraživačkim radom, organizacijom stručnih i znanstvenih događanja, formalnom i neformalnom edukacijom korisnika, aktivno sudjeluje u projektima na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Objavila je više radova u međunarodnim časopisima, sudjeluje s izlaganjima na domaćim i međunarodnim konferencijama, uključena je u nastavne module na svim studijskim razinama pri Medicinskom fakultetu.

Područja interesa uključuju znanstveno izdavaštvo, otvorenu znanost, informacijsku pismenost, metode vrednovanja u znanosti, inovacije u nastavi…

Participants' prior knowledgePotrebno predznanje: Sudjelovanje u nastavi; registracija na besplatnu verziju ChatGPT platforme; Word dokument s opisom gradiva koje polaznik obrađuje na svojim seminarima.

Za aktivno sudjelovanje u praktičnom dijelu radionice sudionici trebaju: pripremiti Word dokument s opisom gradiva koje polaznik obrađuje na svojim seminarima i registrirati se na besplatnu verziju ChatGPT platforme.

Learning outcomes / Ishodi učenja: 1. Primijeniti alate umjetne inteligencije (AI) za unaprjeđenje metoda poučavanja. 2. Dizajnirati nastavnu jedinicu prema modelu obrnute učionice (FC) uz pomoć AI alata. 3. Koristiti AI za izradu jasnih i mjerljivih ishoda učenja. 4. Primijeniti AI za Izradu različitih vrsta testova za samoprocjenu znanja 5. Primijeniti AI za ostvarivanje personaliziranog obrazovnog iskustva. 6. Objasniti kako koristiti chatbot alate za podršku nastavi i interakciju sa studentima.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC