Full Program »
Umjetna inteligencija kao pomoćnik u primjeni inovativnih pristupa u suvremenom obrazovanju (90 min)
Uvođenje digitalnih tehnologija i suvremenih pedagoških pristupa u obrazovni proces ključno je za transformaciju i stvaranje pristupačnijeg, dostupnijeg i učinkovitijeg obrazovanja. U dinamičnom obrazovnom okruženju obilježenom brzim razvojem digitalnih tehnologija, nastavnici se suočavaju s rastućim izazovima u poučavanju različitih skupina studenata s različitim stilovima učenja i različitim potrebama. Da bi se nosili s tim izazovima, nastavnici moraju mijenjati svoju ulogu i pristup učenju i podučavanju, te se kontinuirano usavršavati razvijajući svoje digitalne ali i pedagoške kompetencije. Iskustvo pokazuje kako nastavnici često lakše prihvaćaju i implementiraju nove digitalne tehnologije nego što su voljni mijenjati pedagoške metode. No za iskorištavanje punog potencijala koje pružaju suvremeni inovativni pristupi nastavi ključno je prema digitalnim tehnološkim promjenama uskladiti pedagoške metode, što uključuje i promjenu uloge nastavnika od klasičnog predavača do mentora i facilitatora učenja. Radionica se temelji na ideji da umjetna inteligencija (AI, engl. artificial intelligence) može značajno ubrzati usvajanje suvremenih inovativnih metoda poučavanja olakšavajući pripremu nastavnih materijala i sadržaja. Cilj radionice je pomoći polaznicima da prepoznaju potencijal AI za unaprjeđenje vlastitih metoda poučavanja i stvaranje personaliziranog obrazovnog iskustva. Fokus će biti na praktičnim aspektima kako bismo polaznicima omogućili brzu primjenu stečenih znanja u nastavi. Kroz radionicu, polaznici će istražiti kako AI može olakšati dizajniranje nastavne jedinice prema modelu obrnute učionice (FC, engl. flipped classroom). Demonstrirat će se i primjena AI u pripremi učenja temeljenog na problemu (PBL, engl. problem-based learning) te u modelu online simuliranog bolesnika. Kroz praktične primjere i alate, polaznici će steći znanja i vještine potrebne za uspješnu primjenu AI u dizajniranju jedne vlastite nastavne jedinice prema modelu obrnute učionice. Tijekom radionice polaznici će naučiti kako iskoristiti AI za pripremu asinkronog dijela nastave, primjerice korištenjem chatbot alata za: a) pripremu nastavnih materijala, b) izradu ishoda učenja, c) provjeru razumijevanja pripremljenog gradiva; d) izradu sinopsisa za videopredavanje), kao i za pripremu sinkronog (kontaktnog) dijela nastave za aktivno učenje. Radionica će se baviti izazovima i potencijalnim problemima koji se mogu pojaviti pri primjeni AI u obrazovnom kontekstu FC pristupa. Polaznici će dobiti smjernice za rješavanje tih izazova kako bi maksimalno iskoristili prednosti AI u obrazovanju. Cilj je radionice pomoći nastavnicima da ovladaju alatom (chatbot) i znanjem (FC pristup) potrebnim za uspješno vođenje nastave u suvremenom obrazovnom okruženju. Polaznici će napustiti radionicu s jasnim razumijevanjem kako suvremene metode poučavanja i AI mogu unaprijediti njihovu nastavu i kako mogu vlastite pristupe prilagoditi potrebama svojih studenata.
Participants' prior knowledge / Potrebno predznanje: Sudjelovanje u nastavi; registracija na besplatnu verziju ChatGPT platforme; Word dokument s opisom gradiva koje polaznik obrađuje na svojim seminarima.
Za aktivno sudjelovanje u praktičnom dijelu radionice sudionici trebaju: pripremiti Word dokument s opisom gradiva koje polaznik obrađuje na svojim seminarima i registrirati se na besplatnu verziju ChatGPT platforme.
Learning outcomes / Ishodi učenja: 1. Primijeniti alate umjetne inteligencije (AI) za unaprjeđenje metoda poučavanja. 2. Dizajnirati nastavnu jedinicu prema modelu obrnute učionice (FC) uz pomoć AI alata. 3. Koristiti AI za izradu jasnih i mjerljivih ishoda učenja. 4. Primijeniti AI za Izradu različitih vrsta testova za samoprocjenu znanja 5. Primijeniti AI za ostvarivanje personaliziranog obrazovnog iskustva. 6. Objasniti kako koristiti chatbot alate za podršku nastavi i interakciju sa studentima.