Skip to main content
The Higher Education CARNET Users Conference - THECUC2023 Digital Transformation of Higher Education: Innovations for the Future of Learning & Teaching

Full Program »

In the balloon/ U balonu (90 min)

The topic of digital literacy development is one of the key topics of today, and it includes information literacy, among other things; everyone should know how to find, read, and evaluate information and decide whether it is worth sharing and for what purpose. No matter how hard we try to stay informed, there are barriers to complete information. In today's world, one of these barriers is the phenomenon called 'epistemic bubbles' (Nguyen, 2020). This is precisely the topic of this workshop, whose goal is to, through experiential learning, come together with participants to define epistemic bubbles, understand their formation, and draw conclusions about when and why epistemic bubbles can become dangerous for society and individuals. The workshop will consist of three activities - solving a crime together (Whodunnit game), a guessing game, and drawing conclusions. Additionally, participants will be given a sheet with brief descriptions of research related to this topic and questions for further exploration.

Tema razvoja digitalne pismenosti jedna od je od ključnih tema današnjice, a između ostaloga ona obuhvaća i informacijsku pismenost - svatko bi trebao znati pronaći, pročitati, procijeniti informaciju te odlučiti je li ona vrijedna dijeljenja i s kojim ciljem. Koliko god se trudili biti informirani, postoje prepreke za potpunu informiranost. U današnje vrijeme jedna od tih prepreka jest i zatvorenost u tzv. ‘epistemičke balone’ (Nguyen, 2020). Upravo je to tema ove radionice, čiji je cilj, putem iskustvenog učenja, zajedno sa sudionicima doći do definicije epistemičkih balona, spoznaje o njihovom nastajanju, te zaključaka o tome kada i iz kojih razloga epistemički baloni mogu postati opasni za društvo i pojedinca. Radionica će se sastojati od tri aktivnosti - skupnog rješavanja zločina (Whodunnit igra), igre pogađanja i donošenja zaključaka. Sudionicima ćemo uručiti listić s kratkim opisima istraživanja koja su se bavila ovom temom i pitanjima za daljnja istraživanja.

Lidija Šaravanja
OŠ Vladimir Nazor, Čepin
Croatia

Lidija Šaravanja profesorica je engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti. Radila je kao učiteljica engleskog jezika s različitim dobnim skupinama, od vrtićke, preko osnovnih i srednjih škole do rada sa studentima. Trenutno radi kao učiteljica savjetnica u OŠ Vladimir Nazor u Čepinu. Uz niz formalnih i neformalnih edukacija, 2019.g. stekla je titulu doktora znanosti u području jezikoslovlja. Redovito je angažirana za poslove Ministarstva znanosti i obrazovanja, te od strane izdavačke kuće Školska knjiga. Aktivno se uključuje u edukaciju nastavnika osnovnih i srednjih škola. U rado često primjenjuje integraciju različitih područja obrazovanja, svijest o građanskom identitetu, projektno učenje, digitalnu pismenost.

Ivana Marinić
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Croatia

Ivana Marinić rođena je u Osijeku 1976. godine. Od 1998. do 2008. godine radila je kao učiteljica engleskog jezika u OŠ Ljudevita Gaja u Osijeku. Osim stečenog iskustva u poučavanju engleskog jezika, bavila se i dramskom pedagogijom i obrazovanjem djece s posebnim potrebama. Trenutno je docentica na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti, na kojem radi od 2008. godine. U fokusu njenih nastavnih i istraživačkih aktivnosti su govor i izgovor engleskog jezika, poučavanje engleskog jezika djeci rane školske dobi te metafore u/o obrazovanju i filozofija obrazovanja. Autorica je serije udžbenika Footsteps za engleski jezik od petog do osmog razreda osnovne škole, Školske knjige, Zagreb.

Participants' prior knowledgePotrebno predznanje: Nije potrebno.

Learning outcomes / Ishodi učenja: Participants will understand the concept of an epistemic bubble and information literacy. They will grasp the need for continuous learning about online events and the necessity for critical review of available information. They will recognize the connection between online search and other activities on the web and the information presented to us. They will also share ideas on how to incorporate these insights into working with students.

Polaznici će razumjeti pojam epistemičkog balona i informacijske pismenosti. Shvatit će potrebu za kontinuiranim učenjem o online događanjima i nužnost kritičkog pregleda dostupnih informacija. Prepoznat će povezanost između online pretrage i drugih aktivnosti na webu te informacija koje nam se prezentiraju. Također će razmijeniti ideje o tome kako uključiti ova saznanja u rad s učenicima.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2022 Zakon Group LLC